עו"ד אמיר מסארווה
פלילי | תעבורה | מעצרים | ערעורים | עתירות מנהליות
עו"ד אמיר מסארווה
פלילי | תעבורה | מעצרים | ערעורים | עתירות מנהליות
עו"ד יהודה שושן
פלילי | פשיעה חמורה | מעצרים וחקירות | צבא | תאונות דרכים קטלניות
עו"ד אמיר בר דיין
עורך דין פלילי, מומחה בתיקי תעבורה

עיריית ראשל"צ דורשת לקבל שליטה על תכנון הרכבת הקלה בשטחה

נכתב על ידי דרור אמסטר ב 11/02/2019 16:45:01.

העירייה שקיבלה אישור להקים בעצמה את אחד הקווים, עתרה לבג"צ לאחר שהתנגדויות שהגישה נגד התוואי הנוכחי נדחו על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות

 הדמיות להמחשה: המצב המוצע בראשל"צ

עיריית ראשון לציון עתרה לבג"צ נגד הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), בעניין תוואי הקו החום ותוואי הקו האדום של הרכבת הקלה.

העירייה קיימה בעבר הליך של שיתוף הציבור בעניין הרכבת הקלה, לאחריו גיבשו מינהל ההנדסה והאגף המשפטי בעירייה את השגותיהם באשר לתוואי כפי שהות"ל פרסמה.

אחד הנושאים המרכזיים בעתירה הוא "מתחם האלף" - מתחם שאמור לכלול כ-1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה ו-5,500 יחידות דיור - שצפוי לקום באזור הסופרלנד. העירייה מבקשת בין היתר להעתיק דרומה את מרכז התחזוקה והטיפול של הרכבת (הדיפו), כך שלא יפגע ברצף התעסוקה והמגורים המתוכננים בין "מתחם האלף" לבין חוף הים בשטח המערבי, הצפוי להתפנות מידי צה"ל. בנוסף, העירייה טוענת כי מיקום שטח הדיפו - כ-280 דונם בין מתחם האלף לבין קו החוף - עשוי לשבש משמעותית את הרצף העירוני שהעירייה מתכננת.

זאת ועוד, העירייה מבקשת בעתירה להסיט את תוואי הרכבת מרחוב כורש במערב העיר לחניון חוף הים ובחזרה מזרחה. מדובר בהארכת המסלול בכ-2.5 ק"מ, כך שלטענת העירייה הדבר ייתן מענה לבאי חוף הים ומצד שני לא יחצה את שכונת נווה חוף.

עוד נטען בעתירה, כי לפי התכנון הנוכחי, הרכבת צפויה לעבור במתחם המגורים, בעוד שלטענת העירייה - רצוי שהרכבת תעבור במתחם התעסוקה. "יהיה זה פספוס אדיר", נטען בעתירה, "שכן המתחם עצמו צפוי להכיל 1.7 מיליון מ"ר תעסוקה ו-5,500 יחידות דיור וההשפעה על צמצום מקומות החניה ומעבר לתחבורה ציבורית רבה יותר במידה והרכבת תעבור במתחם התעסוקה".

השפעה רבה יותר במתחם התעסוקה

באשר לחציית קו הרכבת במרכז העיר, הות"ל קיבלה את התנגדות העירייה להעברת הקו לאורך רחוב הכרמל - רחוב שנחשב צפוף - אולם מצד שני לא הכריעה לגבי חלופה. בעתירה נטען כי הות"ל העבירה למעשה את הסוגייה לפתח "נתיבי תחבורה עירוניים" (נת"ע), שתציג תוואי חדש.

מ"מ וסגנית ראש העירייה, עו"ד ליאל אבן-זהר, מסרה כי העתירה הוגשה בהמשך להחלטת הות"ל לדחות חלק מההתנגדויות שהוגשו, על ידה, על ידי אישי ציבור נוספים, על ידי העירייה ועל ידי תושבים.

ראשון לציון היא הרשות היחידה בישראל שביקשה וקיבלה אישור להשיג מימון עצמאי להקמת הקו החום. בעירייה מעריכים שהמהלך צפוי לזרז משמעותית את לוח הזמנים. אורך תוואי קו זה מגיע לכ-30 ק"מ וכולל 44 תחנות. הוא חלק מרשת מטרופולינית בגוש דן, הכוללת גם את הקווים האדום, הירוק והסגול. הרשת המטרופולינית מבוססת על מעברים בין קווי הסעות ההמונים וקווי הרכבת הפרבריים, כדי ליצור ניידות אזורית בכל מטרופולין תל אביב. נת"ע מעריכה כי הקו ישמש כ-124 אלף איש ביום ולמעלה מ-17 אלף איש בשעת השיא בבוקר. בעיריית ראשון לציון מבינים שהקו החום, שיתחבר לקווים האדום והירוק של הרכבת הקלה ולמעשה לכל גוש דן, צפוי לשנות לגמרי את פני התחבורה בעיר ולשפר דרמטית את איכות חיי התושבים.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "לא נאפשר פגיעה באיכות החיים של התושבים ולכן חשוב שכבר בשלב התכנון יבוצעו השינויים הנדרשים".

הוסף תגובה
Comments icon
אחד מהפרטים שהוזנו אינם נכונים. אנא הזן מחדש התגובה נשלחה לצוות האתר בהצלחה.
שלח send comment
שירותים מקצועיים
פרוגינטר - אחסון אתרי אינטרנט
מהירות | הגנה | גיבוי | תמיכה

חברת סומך אבטחה
חקירות | מודיעין | איתורים | שירותים מיוחדים לעורכי דין

פסגה שירותי רווחה
שירותים מיוחדים לעורכי דין, טיפול בעברייני מין, כתיבת תוכניות שיקום, אבחון מסוכנות

מרכז התחלה חדשה
שיקום אסירים | טיפול בעברייני מין | גמילה מסמים | טיפול קבוצתי ופרטני

רונן הלל ניהול מוניטין
מחיקת כתבות מגוגל ודחיקת אזכורים שליליים

קטגוריה 2